Monday, December 13, 2010

lelaki VS perempuan..SAPE lagi SETia???

hahaha..macam geli geli lahh pulak kan..tetibe post pasal nie..haha..saje jep..nak membincangkan topik yang sebenanye tak lahh sehangat mane kan??hangat lagi cerite pasal DR.ROZMEY dengan rambut dietu…rambut die yang ala-ala cendawantu….

ok-ok..pade korang sape lagie setia??sape sape?


actually aku pun tak de jawapan die...tapi pade aku kan..aku rase kalau kite berbual pasal topik ni 30-40 tahun dulu, memang kite boleh cakap perempuan memang setia abis kat boyfriend die or husband die..ye lah mane taknye..perempuan dolu dolu..kalau husband dorang or boyfie dorang gi perang ke..haha..PERANG? cam pelik..pergi outstation ke..belayar ke..bertahun-tahun..dorang akan setie menanti kepulangan pasangn dieorang..( p/s kepade perempuan perempuan..sile kembangkan punggung anda..kerana ini pujian untuk kita sebagai kaun PEREMPUAN) then dulu mane banyak pengaruh sangat..tapi aku rase disebabkan kite cite sal bende ni sekarang..aku rase perempuan sekarang tak lagi ade sikap macamtu..maksud aku bukan semualahh..SEGELINTIR jep..

sekarang nie..macam-macam pengaruh ade..berdasarkan pengalaman and cerite cerite yang jadi kat persekitaran akuni..buatkan aku terbukak mata..and aku makin sedar bukan senang nak cari pasangan yang betul betul setia kat kite..tak kire pasangan lelaki atau perempuan..aku tak nak jadi bias..tapi realiti kan..?
korang rase ape yang menyebabkan pasangan korang betray korang..??

ade yang aku tengok tu..dah tunang..tapi still lagi nak men gile..pasang lain..tu maknenyew die tak setia lahh dengan tunang die kan??ade yang dah kahwen plak, bile isteri dieorang takde..dieorang pasang lain..padahal isteri dok sebok cari rezeki..yang bini nye pun same lah jugak..suami out-station..bini dok sebok ngan orang lain..dunia OH dunia..and kalau yang dah de ikatan yang sah berani wat camtu..ape lagi yang tak de ikatan ape ape ni??yang couple-couple..pasang ramai scandle..konon dengan niat nak men men jep..pastu bile kantol..macam-macam alasan die bg..kadang kadang aku terpike and mencari cari jugak jawapan…kenape lahh dorang ni tak pernah cukup dengan satukan?itu lahh manusia..tak pernah puas dengan satu..

cube kalau sifat setia tu ade dalam diri setiap manusia..insyaallah..hubungan kekal sampai akhir hayat..mudah-mudahan sampai kejingjang pelamin..(PAng pang kopang kopang kopang…kopang kopang kopang gedikk!)haa..terus kahwen tau..pa2 daapat anak..bahgienyee hidup…so sweet…..=)


dapat anak comel yang pertame..lepastu..


dapat anak comel yang ke dua..


yehhh..pastu .dapat anak comel yang ketiga..
dan lepastu..dapat anak ke-4,ke-5,ke-6 dannnnnn seterusnye....

rugi ke kalau kite setia sangat kat pasangan kite..?tak kan..insyaallah bahagia hidup kite..masing masing kene ade sifat setia tu..kalau sorang je ade sifat tu..tak menjadilah..huh!kalau aku nak cakap lelaki lagi setia….tak boleh gak kan..sush nak cari...nakk cakap perempuan setia…macam bolehh lahh (nampknye macam ade unsur-unsur bias disini)..tak..tak…aku rse due-due same je..untuk mereka yang sedang berkaseh-kasehan and mereka yang sudah berkahwenn..jadielah pasangan yang setia kepade pasangan  anda..korang tak rugi ape tau..serius..kalau korang tak percaye..cbe korang try..try r sekarang….tak rugi ape-ape kan? kan?kan? kan aku dahh cakap….tak rugi ape…korang akan rase bahgie..

sampai disini sahaje lahh ye...=)

2 comments:

  1. These are so cute!

    xoxo,

    colormenana.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. thnks dylna suarez..
    follow yr blog..=)
    like yr style..=)

    ReplyDelete