Wednesday, February 23, 2011

charity program with orphans and old folks..

hye readers,

assalammualaikum pembuka bicara….

bertemu kembali kita dalam ruangan ini ye..( mood aku lain macam harini)
huhu..hari ni saje nak share dengan korang pasal pengalaman aku join charity program organized by company tempat aku praktikal…actually dah berzaman lah jugak aku join event ni..(tapi baru ade pluang nak update harini, lemabap gile kan?)

ok,ok,,kita serius sekrang..
selangkah je aku menjejakkan tapak kaki aku kat area kawasan rumah kebajikan tu aku terkesima kejap..(ambik ko bahase) sebab aku nampak banyak….salah! balik semula..sebab aku nampak RAMAI..warga tua and budak-budak kecik..sayu bila nampak ade sorang pakcik ni tengah bergurau dengan seorang kanak-kanak….

untuk pengetahuan korang tempat yang aku pergi ni actually ramai india dan cina…bukan tempat melayu..
tak kirelah melayu ke cina ke india ke..kita semua samakan..makhluk Allah..happy bila tengok dieorang tersenyum bila nampak kite datang melawat..paling seronok sekali mase sesi main game dengan anak-anak yatim kat situ..dieorang sporting abis..sangat seronok..

antara gamba-gamba yang sempat diambil masetu…

 budak comel ni cube nak wat peace jugak..=)
selain dari beri dieorang hamper, kiteorang sediakan popcorn untuk kanak-kanak..sukenye dieorang..

kita akan rase puas bile dapat tengok dieorang tersenyum..dalam dunia, bukan semua orang bernasib baik kan..?so kita kene selalu bersyukur dengan apa yang kite ade..jangan cepat mengeluh…itu yang aku dapat belajar mase kat sane..

untuk yang masih ade ibu dan bapa,hargailah mereka selagi mereka masih ade..jangan terpike nak hantar dieorang kat rumah orang tua..mudah mudahhan kita dijauhkan daripada semuatukan..?dieorang boleh jage kita dulu, takkan kita tak boleh jage dieorang..kan?

sebelumtu aku nak cakap aku sayang mak aku sangat sangat..=)

No comments:

Post a Comment